Veelgestelde vragen

Hoeveel verzendkosten betaal ik?

Bestellingen van boven de € 100,- bezorgen we gratis in Nederland en België, mits voorradig*. Dit tarief geldt voor heel Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden. Leveringen hiervoor zijn in overleg. Voor bestellingen onder de € 100,- rekenen wij bezorgkosten. Dit is afhankelijk van de grootte van het product. De bezorgkosten staan vermeld bij de bestelling.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, je kan bij het online afrekenen een afwijkend afleveradres of factuuradres invullen.

Bezorgen jullie ook op meerdere verdiepingen?

Onze bezorgdienst op basis van drempelservice levert niet binnen en alleen op de begane grond tenzij anders afgesproken. Deze afspraak wordt gemaakt in samenspraak met de chauffeur.

Wordt er ook in België geleverd?

Wij leveren ook in België en bij besteding boven de €100,- zijn de bezorgkosten gratis. De levering zal vervolgens in overleg gaan per mail.

Worden de meubelen in één stuk geleverd?

Onze eigen meubelen worden grotendeels in één stuk geleverd, denk bijvoorbeeld aan onze kasten of tv-meubelen. De eetkamertafels en -stoelen moeten nog wel gemonteerd worden.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Grote items zoals kasten, banken en tafels worden door onze eigen bezorgservice geleverd. Kleine items, denk bijvoorbeeld aan accessoires, stoelen en kleden, worden verstuurd door de pakketdiensten van DPD of PostNL.

Hoe werkt jullie online afsprakenportaal (Bumbal)?

Zodra jouw artikel op voorraad is, ontvang je van ons een e-mail met een link waarbij je jouw voorkeur van jouw bezorgmoment opgeeft. Daarna ontvang je een bevestiging van jouw voorkeur met daarbij een ruime tijdsindicatie. De avond voor levering (rond 20:00 uur) ontvang je van ons opnieuw een mail ter herinnering met daarin een tijdsindicatie van één uur. Let wel op: de aangegeven tijd blijft een indicatie een kan dus afwijken!

Ik wil een artikel nu bestellen, maar pas later geleverd krijgen. Kan dat?

Ja dat is zeker mogelijk. Je kunt een voorkeur opgeven van jouw bezorgmoment bij de opmerkingen in de order of aan ons winkelpersoneel. 

Kan ik zelf mijn bezorgmoment kiezen?

Wanneer onze eigen bezorgservices jouw bestelling komt leveren ontvang je van ons een link waarbij je een voorkeur van jouw bezorgmoment kunt opgeven. Ook kan je jouw voorkeur bij de opmerking van de webshoporder opgeven, dan proberen wij hier van te voren rekening mee te houden. 

Hoe plaats ik een bestelling bij Giga Meubel?

Een bestelling plaatsen bij Giga Meubel is heel gemakkelijk:  

  1. Ga naar het product van je keuze.  
  2. Klik op de groene knop 'Plaats in mijn winkelwagen' om het product toe te voegen aan de winkelwagen. 
  3. Klik op 'Verder winkelen' om onze collectie verder te bekijken of klik op 'Ik ga bestellen’ om naar de winkelwagen te gaan.  
  4. Als je alle gewenste items in je winkelwagen hebt, klik je op ‘Ga door naar afrekenen’ om af te rekenen.
  5. Vul je persoonlijke gegevens in en kies voor de gewenste verzendmethode. 
  6. Kies de gewenste betaalmethode.
  7. Als de bestelling succesvol is geplaatst ontvang je per e-mail een orderbevestiging.
Moet ik mijn online bestelling direct en volledig betalen?

Bij besteding boven de € 500,- is het mogelijk om 10% van de bestelling aan te betalen. Als je hier gebruik van wilt maken, stuur dan even een e-mail naar onze klantenservice met jouw gegevens. 

Ik heb in de winkel een bestelling geplaatst, wanneer moet ik dit betalen?

Wij vragen altijd om 10% van het factuurbedrag aan te betalen. De rest betaal je bij de levering van het artikel. Je betaalt bij levering alleen voor wat je geleverd krijgt. Voor op maat gemaakte artikelen vragen wij om een aanbetaling van 30%.

Ik heb een vraag over een betaalwijze via PAY.nl

Voor vragen over een betaalwijze die je via PAY.nl bent aangegaan, verwijzen wij je graag naar PAY.nl. In verband met de privacywetgeving kunnen wij niet alle zaken inzien.

Uit welke betaalmogelijkheden kan ik online en in de winkel kiezen?

Voor online betalen kun je kiezen uit de volgende mogelijkheden: iDEAL, Giropay, Bancontact, SOFORT Banking eCommerce, SprayPay en Visa/Mastercard. In de winkel kan zowel contant als met pin betaald worden. Voor B2B is het mogelijk om op factuur te kopen. 

Hoe weet ik of mijn bestelling is voltooid?

Na het afronden van de bestelling nemen wij contact met je op via de e-mail voor een bevestiging van de order. Wij geven per mail een tijdsindicatie van levering door of sturen je direct een uitnodiging om een voorkeur voor jouw bezorgmoment op te geven.

Zijn de artikelen in mijn winkelwagen voor mij gereserveerd?

Nee, de artikelen op onze website blijven voor iedereen beschikbaar ook al staan deze in je winkelwagen.

Kunnen de meubelen direct worden meegenomen uit de showroom?

Zodra een artikel op voorraad is in de showroom, kan het artikel direct worden meegenomen. Dit geldt alleen niet voor showmodellen.

Wat betekent direct leverbaar?

Wij streven ernaar om grote meubelen binnen 5 á 10 werkdagen te leveren. Ter bevestiging van de bestelling ontvang je van ons een e-mail met daarbij een leverstatus. Artikelen die met de pakketdienst verstuurd worden, proberen wij met 1 á 2 werkdagen te leveren.

Ontvang ik een bevestiging per mail?

Bedankt voor jouw bestelling! We sturen je binnen 1 werkdag een bevestiging van jouw bestelling. Heb je deze nog niet ontvangen? Dan kan het zijn dat de bevestiging in de ‘ongewenste e-mail of spam’ terecht is gekomen. Kun je hem daar ook niet vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Van tevoren word je per e-mail geïnformeerd of het artikel op voorraad is. Zodra een artikel op voorraad is, streven wij ernaar om binnen 5 á 10 werkdagen te leveren. Als het om stoelen gaat die met de pakketdienst verstuurd worden, heb je deze meestal binnen 1 á 2 werkdagen in huis.

Hoe meld ik een retour aan?

Je kunt gebruik maken van het retourformulier in de doos of een retourformulier downloaden.

Moet ik de originele verpakking bewaren?

Je dient de verzenddoos en de originele verpakking voorzichtig open te maken, omdat je deze weer moet gebruiken voor het retourneren.

Kan ik mijn winkelaankoop per post retourneren?

Nee, het is helaas niet mogelijk om jouw winkelaankoop per post naar ons te versturen. Je kunt jouw aankoop alleen retourneren in ons magazijn.

Mag ik een artikel dat ik in de winkel heb gekocht ruilen of retourneren?

Jazeker, je kunt jouw aankoop binnen 10 werkdagen retourneren in een van onze winkels. Vergeet niet om je aankoop bon mee te nemen. De artikelen dienen ongebruikt te zijn en in de originele verpakking te zitten met de aangehechte prijskaartjes. Het is niet mogelijk om op maat gemaakte of speciaal bestelde artikelen te ruilen, zoals een bank.

Wat is mijn bedenktermijn?

Bij Giga Meubel loop je geen enkel risico. Voor elk online gekocht artikel geldt een bedenktermijn van 10 werkdagen. De eerste dag gaat in op het moment dat het product bij je geleverd is.

Hoe retourneer ik mijn artikel(en)?

Voor kleine pakketten is het mogelijk deze door een door jou gekozen pakketdienst naar ons retour te sturen. Grote pakketten kunnen door onze eigen bezorgservice worden opgehaald tegen een vergoeding van € 75,-. Verzendkosten van een retour zijn voor eigen rekening, tenzij anders afgesproken. Je kunt er ook voor kiezen om kosteloos je retour bij ons distributiecentrum af te geven. Het adres van ons distributiecentrum is: Gelreweg 58, 3771 AL Barneveld. Retourneren bij ons distributiecentrum kan alleen op afspraak van ma-vr van 8-12 uur en van 13-16 uur.

Wanneer wordt mijn retour in behandeling genomen?

Voor een snelle en correcte afhandeling is het belangrijk dat wij het volledig ingevulde retourformulier ontvangen en het artikel in de originele verpakking wordt geretourneerd. Dit formulier vind je in de doos bij je bestelling. Je kunt ook een exemplaar downloaden via de website.

Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?

Zodra wij jouw pakket samen met het volledig ingevulde retourformulier hebben ontvangen, doen wij ons best het aankoopbedrag zo snel mogelijk aan je terug te boeken. Dat duurt maximaal 10 werkdagen, maar meestal gaat het sneller!

Is Giga Meubel CBW-erkend?

Giga Meubel hanteert CBW-erkende garanties met erkenningsregeling van drie garanties:

  1. 2 jaar (afbouwende) productgarantie
  2. Een nette aanbetalingsregeling
  3. Onpartijdige klachtafhandeling

Kopen bij een CBW-erkende winkel biedt vele voordelen, maar vooral meer zekerheid. Giga Meubel biedt graag deze zekerheid. Wij hanteren de algemene voorwaarden die je als consument extra goed beschermen. Hierin zijn alle (wettelijke) regels opgenomen die van belang zijn wanneer je een aankoop doet. De regels gaan over (aan)betalen, levertijden, leveringen, vervoer en garantie.

Wat zijn jullie openingstijden?

Bekijk onze openingstijden op onze contactpagina.

Hebben jullie koopzondagen?

Iedere zondag is onze showroom in Soest geopend van 10:00 uur tot 17:00 uur. 

Is het mogelijk om gratis te parkeren?

Onze showroom in Soest (NL) biedt gratis parkeermogelijkheden aan.

Hoe werkt het plaatsen van een zakelijke bestelling?

Op deze pagina kun je al onze informatie voor zakelijke bestellingen vinden. Ook kun je hier een formulier invullen, wij zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen. 

Waar kan ik terecht voor zakelijke vragen en/of projectinrichting?

Giga Meubel is ook de zakelijke partner voor projectinrichting. Of het nu gaat om een winkel, restaurant of kantoorpand, wij zorgen voor het interieur dat bij de organisatie past. Wil je hier meer over weten, dan zijn wij te bereiken op 035 – 879 60 32 of via de mail verkoop@gigameubel.nl

Ik heb een beschadigd product ontvangen. Hoe lossen we dit op?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wij bespreken graag de mogelijkheden met jou. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, dan kijken we samen naar een goede oplossing.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen. Hoe kom ik aan het juiste artikel?

Oeps, wij hebben een fout gemaakt met het inpakken. Dit lossen we graag voor je op! Neem gerust contact op met onze klantenservice. Dan helpen wij jou meteen verder.

Waar meld ik een suggestie of klacht?

Giga Meubel doet er alles aan om jou de beste service te bieden, maar er kan natuurlijk altijd wel iets mis gaan. Onze klantenservice is op werkdagen telefonisch bereikbaar of via de chat. Klik hier voor de openingstijden van onze klantenservice.